Sådan inddrager du dig selv i en interessant samtale

Sådan inddrager du dig selv i en samtale (1200x675)

En interessant samtale har fanget din interesse.

Måske kender du dem der har samtalen, måske er du et socialt sted hvor du ikke kender dem.

Uanset situationen, så kan det være svært at inddrage sig selv i en samtale, der foregår mellem andre.

Man tænker måske "Vil de have mig med?" eller "bliver jeg afvist?", imens kan angsten, genertheden eller usikkerheden bygge sig op og fjerne vores fokus fra den samtale, der har fanget vores interesse.

Når du møder en samtale, som du gerne vil være en del af (både som lytter og taler), så kan du undgå at give ind til usikkerheden ved at fokusere din mentale energi, på denne 4-trins-strategi, og give dig selv den bedst mulige chance at inddrage den selv i samtalen.

Dette er en strategi, som jeg selv benytter, uanset hvor jeg er henne.

BLIV EN DEL AF EN INTERESSANT SAMTALE - STRATEGIEN:

  1. Lyt først og vis med dit kropssprog, at du finder samtalen interessant.

  2. Vent på en naturlig pause i samtalen, så du ikke bryder ind, midt i det hele.

  3. Når pausen opstår, byd dig til og sig fx: Jeg kan godt lide jeres samtale om "emne"...

  4. Følg op med at fortælle om det, som du gerne vil byde ind med.

Gør det forholdsvis kort og send samtalen tilbage, med et spørgsmål om emnet, til en af de andre.

Nu er du en del af samtalen.

Sådan inddrager du dig selv i en interessant samtale

Sådan inddrager du dig selv i en samtale (1200x675)

En interessant samtale har fanget din interesse.

Måske kender du dem der har samtalen, måske er du et socialt sted hvor du ikke kender dem.

Uanset situationen, så kan det være svært at inddrage sig selv i en samtale, der foregår mellem andre.

Man tænker måske "Vil de have mig med?" eller "bliver jeg afvist?", imens kan angsten, genertheden eller usikkerheden bygge sig op og fjerne vores fokus fra den samtale, der har fanget vores interesse.

Når du møder en samtale, som du gerne vil være en del af (både som lytter og taler), så kan du undgå at give ind til usikkerheden ved at fokusere din mentale energi, på denne 4-trins-strategi, og give dig selv den bedst mulige chance at inddrage den selv i samtalen.

Dette er en strategi, som jeg selv benytter, uanset hvor jeg er henne.

BLIV EN DEL AF EN INTERESSANT SAMTALE - STRATEGIEN:

  1. Lyt først og vis med dit kropssprog, at du finder samtalen interessant.

  2. Vent på en naturlig pause i samtalen, så du ikke bryder ind, midt i det hele.

  3. Når pausen opstår, byd dig til og sig fx: Jeg kan godt lide jeres samtale om "emne"...

  4. Følg op med at fortælle om det, som du gerne vil byde ind med.

Gør det forholdsvis kort og send samtalen tilbage, med et spørgsmål om emnet, til en af de andre.

Nu er du en del af samtalen.


🔥 Nyheder & Tilbud! 

      1. Hjælp mig: Besvar et spørgeskema! (anonymt)
        --
        Jeg målretter mine artikler, videoer, webinarer og forløb efter, hvilke spørgsmål, udfordringer og behov du har.
        Derfor håber jeg, at du vil hjælpe mig med at besvare dette spørgeskema: Udfyld spørgeskemaet her.

      2. Book gratis forsamtale om 1-1 forløb for at mindske din sociale angst
        --
        På mit 3-måneders psykoterapeutiske forløb får du professionel hjælp til at reducere og mestre din sociale angst. Det betyder for dig, at du får frihed til at gøre alt det sociale uden at bekymre dig om negative tanker, følelser og ubehagelige kropsreaktioner. Book en gratis forsamtale med mig (Daniel) og hør om forløbet er rigtigt for dig.

      3. Friendmakers' lukkede fb-gruppe
        --
        Bliv medlem af min lukkede facebook-gruppe og få viden om at mindske og mestre din sociale angst og samtaler, så du kan få friheden til at leve et fuldt socialt liv. Bliv medlem her.

🔥Nyheder & Tilbud! 

  1. Hjælp mig: Besvar et spørgeskema! (anonymt)
    --
    Jeg målretter mine artikler, videoer, webinarer og forløb efter, hvilke spørgsmål, udfordringer og behov du har.
    Derfor håber jeg, at du vil hjælpe mig med at besvare dette spørgeskema: Udfyld spørgeskemaet her.

  2. Book gratis forsamtale om 1-1 forløb for at mindske din sociale angst
    --
    På mit 3-måneders psykoterapeutiske forløb får du professionel hjælp til at reducere og mestre din sociale angst. Det betyder for dig, at du får frihed til at gøre alt det sociale uden at bekymre dig om negative tanker, følelser og ubehagelige kropsreaktioner. Book en gratis forsamtale med mig (Daniel) og hør om forløbet er rigtigt for dig.

  3. Friendmakers' lukkede fb-gruppe
    --
    Bliv medlem af min lukkede facebook-gruppe og få viden om at mindske og mestre din sociale angst og samtaler, så du kan få friheden til at leve et fuldt socialt liv. Bliv medlem her.